Laat je in een korte online sessie inspireren om anders naar begeleidingsgesprekken te kijken en neem je eigen stijl eens kritisch onder de loep.
Wil je meer betekenen voor je cliënt/patiënt?
Zet de ander aan het werk in je gesprek
Als je tevreden bent over je resultaten als coach/hulpverlener of teamleider, lees dan niet verder. Als je alles al uit je gesprekken haalt, dan is dit niet voor jou. Maar als je meer wilt betekenen voor je cliënt/patiënt of medewerker zonder te hoeven trekken, als je denkt dat in de gesprekken vooral jij aan het werk bent ipv de ander, dan heb ik goed nieuws voor je.
Ik ben Melanie van Hoeve en ik heb al meer dan 1000 mensen zoals jij getraind om effectiever en met meer resultaat te communiceren. Ik leer je om Motiverende Gespreksvoering in te zetten in je gesprekken, zodat de ander meer eigen verantwoordelijkheid voor verandering gaat nemen. Motiverende Gespreksvoering is de basis van de M.E.L. methode waarmee je leert hoe je de ander moeiteloos, eerlijk en liefdevol begeleid naar ander gedrag
Dit is wat anderen zeggen:
"Tegenwoordig werkt elke professional vanuit het principe “persoonsgerichte zorg”. En toch doen we volgens mij allemaal iets anders. Ik was er bijvoorbeeld van overtuigd dat ik echt goed luisterde naar mijn patiënten en mijn best deed om aan te sluiten bij wat zij belangrijk vonden. En toch voelde ik de frustratie als ze dan bij een vervolgconsult nog niks gedaan hadden met mijn adviezen.
In de training van Melanie kwam ik erachter dat er in mijn manier van vragen toch een soort van verwachting doorklonk. En aangezien mijn patienten mij niet wilden teleurstellen, kreeg ik regelmatig sociaal wenselijke antwoorden. Door de vele praktische oefeningen tijdens de training heb ik ervaren hoe ik mijn vragen anders kon formuleren (OENige vragen) en tegelijk ook directief kon zijn. Het effect is duidelijk merkbaar in mijn consulten. Het is echt niet zo dat alle gesprekken nu tot verandering leiden, maar er zijn nauwelijks nog momenten dat ik frustratie voel. De contacten met mijn patiënten zijn veel eerlijker geworden .”
Contact
info@vanhoevetrainingen.nl
+31 6 20023443
KvK 60512962